پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کد خبر: 256066
۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

طلاب بوشهری بعد از ظهر امروز در مدرسه امام خمینی(ره) با پیکر آیت الله دشتی(ره) وداع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری در گفتگو با سرویس استان های مرکز خبر حوزه، با اشاره به برگزاری مراسم تشیع پیکر پاک آیت الله میرزا احمد دشتی نجفی(ره) در بوشهر گفت: پیکر این عالم ربانی ساعت 3:15 دقیقه امروز به مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر منتقل و طلاب استان با این پرچمدار فقه و علوم اهل بیت(ع) وداع کردند.

وی افزود: در این مراسم، افزون بر ذکر فاتحه طلاب بر پیکر این عالم ربانی، ذکر مصیبت و عزاداری انجام شد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان این مطلب که پیکر آیت الله دشتی(ره) پس از این مراسم به مدرسه مصلای بوشهر منتقل شد، عنوان کرد: پس از انتقال پیکر آن مرحوم به مصلا، مراسم تشییع باشکوهی با حضور آحاد مردم علم پرور، قدرشناس و مومن و خداجوی بوشهر تا میدان قدس این شهر برگزار شد.

وی گفت: طلاب مدارس علمیه بوشهر نیز در این مراسم حضور چشمگیری داشتند و همراه با سیل عزاداران بوشهری پیکر پاک این عالم و فقیه مکتب اهل بیت(ره) را به سمت میدان قدس و فرودگاه برای انتقال به قم تشییع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری تصریح کرد: بنا بر روایات حضرات معصومین(ع)، فقدان عالم در هیچ بلادی قابل جبران نیست و خلا این عالم ربانی همواره در حوزه ه علمیه و در میان بزرگان علم و فضیلت استان و کشور احساس می شود؛ به گفته بسیاری از محققان و بزرگان حوزه بوشهر و با توجه به حضور و فعالیت بزرگان علم و اجتهاد در این منطقه در صده های اخیر، آیت الله دشتی بزرگترین عالم حداقل 200 گذشته خطه بوشهر بوده اند.

وی شخصیت علمی و فردی آیت الله دشتی(ره) را کم‌نظیر خواند و اظهارداشت: مقام و رتبه علمی و عرفانی این عالم ربانی کم نظیر بود و حوزه های این استان و اطراف و همچنین مردم روحانی دوست این منطقه و طالبان علم و فرهنگ اهل بیت(ع) در این سال ها همواره از این چشمه جوشان معارف بهره مند بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha